perjantai 6. joulukuuta 2013

Phuketin terveiset!

Taalla sita ollaan jo kotosalla ja pikku hiljaa toipumassa Phuketin reissusta. Reissu oli onnistunut ja oli ihana kayda pyorahtamassa vanhoilla kotikonnuilla. Hua Hinista matkaa taitettiin minun autolla, starttasimme taalta Hua Hinista yhdentoista maissa illalla ja olimme aamulla perilla Phuketissa, tosin ajoin ensin Phuketin lentokentan kulmille ja sitten oli pakko stopata huoltoasemalle ottamaan pienet unet. Nukuttiin parkissa pari tuntia, sen jalkeen jaksoi jatkaa loppu matkan kohti Kata beachia.
Katalla meita oli odottamassa kummityttoni perheineen, oli ihana nahda heita pitkasta aikaa. Phuketissa ohjelmaan kuului uintia ja ensimmainen paiva otettiin aikalailla rennoissa merkeissa. Kaytiin nauttimassa hieronnasta, syotiin hyvin, shoppailtiin ja tietysti nautittiin hyvasta seurasta. Illalla kun lapset meni unille ja isukki jai lapsia vahtimaan, suunnattiin me muut sitten kohti Patongia ja yo elamaa. Ihan mitenkaan hurjaa yoelamaa ei menty viettamaan, mutta katsomaan milta paikka nykyisin nayttaa. Ihmeen hiljaista oli Patongilla, baarit olivat tyhjillaan. Onkohan siella liian paljon tarjontaa vai liian vahan turisteja.. tieda hanta! Perinteita kunnioittaen kaytiin Aussie Barissa pyorahtamassa muutamilla (soda + kokis miulle) ja sitten palailtiin takaisin Katalle. Mutta hauska oli rupatella ja parantaa maailmaa hyvassa seurassa!
Seuraavana paivana kaytiin sitten vahan katselemassa nahtavyyksia mm. Big Budhalla, kaverin poika paasi myos ekaa kertaa ratsastamaan norsulla. Rawai beachilla kaytiin helmiostoksilla ja samalla herkuteltiin rannassa meren herkuilla. Tilattiin katkarapuja, mustekalaa, kalaa jne... oli herkullista, vaikka thaimaalaiseen makuun ei kuulemma ihan parasta ollutkaan. Illalla kun palailtiin hotellille, minulla alkoi olla kipea olo. Sain sitten kunnon flunssan ja ehka vahan kuumettakin nosti iltasella. Illalla oli meidan vuoro olla lapsien kanssa, jotta vanhemmatkin paasee vahan tuulettumaan. Olin erittain hyva lasten vahti. Heti kun lapset nukahti, niin simahdin minakin. Mutta oli varmaan osa syyna flunssa miksi simahdin valittomasti.
Seuraavana paivana kaytiin myos katselemassa nahtavyyksia, rannallakin piipahdettiin ei kylla menty uimaan, mutta vahan kahlailtiin jotta saatiin kivoja kuvia otettua. Phuketissa yksi kohokohdista itselle (kummityton lisaksi) oli kasvohoito, olin niin odottanut, etta paasen sinne hemmoitteluun :). Hua Hinissa meilla ei oikein ole semmoista hyvaa ja halpaa kasvohoitopaikkaa, mutta Phuketissa niita on pilvin pimein. Jungceylon ostoskeskuksessa on monia paikkoja, meidan 50 minuutin kasvohoito maksoi 359thb eli n.8e. Ja oli ihana hoito, tosin nukuin melkein koko hoidon ajan... mutta oli ainakin rentouttava!
Phuketissa vietettiin siis kaksi yota ja kolme paivaa, illalla oli aika lahtea takaisin ajelemaan kotia kohti. Minulla oli ensin ajovuoro ja jaksoin ajaa melkein Surathaniin saakka, Surathanissa vaihdettiin kuskia ja kaveri ajoi sitten Chumponiin. Mina jatkoin sielta aina Prachuab Khiri Khaniin saakka, jossa oli tarkoitus ottaa vajaan tunnin nokoset... no flunssasena sammutin kellon ja vajaan tunnin unet muuttuivat neljan tunnin unilksi :) Sitten alkoi aurinko paistamaan niin kuumasti autoon, etta oli pakko jatkaa matkaa kotia kohti.
Aamusella kun kotia saavuin, palasin melkein heti arkeen ja lahdettiin Annin kanssa hoitamaan firman asioita.
Eilen juhlittiin thaimaassa maan isan eli Kuninkaan syntymapaivia. Minulla juhlat jai juhlimatta, koska olin peti potilaana kotosalla, mutta Anni ja Thep onneksi olivat juhlissa mukana. Ja paasivat nakemaan myos Kuninkaan.
Tanaan on ollut kiirus paiva aamusta lahtien, ollaan hoideltu asioita ja riennetty paikasta toiseen. Nyt hetken ajan toimistolla ja kohta taas liikenteeseen, on ihanaa olla kiireinen, viela kun tasta flunssasta paasisi eroon.