perjantai 28. helmikuuta 2014

Satuhäät Isanilaiseen tapaan

Nyt on häät juhlittu!!!

Olemme palanneet arkeen ja takaisin Hua Hiniin. Nyt parantelen lentsua Norway Gardenilla, jossa majoitimme vanhempani ja kummini viime kuukauden ajan (kävi siellä pari muutakin suosikkihahmoa lomailemassa).

Helmikuu on ollut aivan mahdottoman hieno kuukausi. Mentiin Tepon kanssa naimisiin ja häät oli aivan ihanat. Ei kyllä parempia olisi voinut toivoa. Nyt sormessani komeilee upeat timantit ja on aika palata arkeen. Hanna hostasi länsimaalaiset häävieraat isolla vip bussilla Bangkokista Suriniin ja Surinista Hua Hiniin. Häät kestivät kolme päivää Surinissa ja jatkettiin vieraiden kanssa rantalomailua eiliseen saakka täällä Hua Hinissa. Nyt on muut juhlavieraat lähtenyt paitsi Essi, joten jatkamme edelleen harrastamista täällä Norway Gardenin lagunimaisella uima-altaalla.  Harmikseni sain tämän mahottoman lentsun joten pitää nyt siitä yrittää päästä eroon ensi tilassa.

Laitan tähän alle muutaman hääkuvan meidän häistä. Juhlat alkoivat 13.2. illallisgaalalla jossa söimme illallista ja pääsimme Thepin kanssa lavalle puhumaan ja toivottamaan juhlayleisön tervetulleiksi vuotuiseen häätapahtumaan. Olimme Thepin kanssa juhlan tähtipari, ja kaiken kaikkiaan Surinissa avioitui suuressa tapahtumassa 34 paria. Paikalla oli runsaasti pressiä joten pääsimme paikallisiin uutisiin ja televisioon. Tapahtumassa ei oltu nähty aikaisemmin valkoista morsianta! 14.2 ystävänpäivänä oli norsuseremonia, missä avioiduimme. Thep tuli norsulla ratsastaen hakemaan minut vihile ja niin norsulla ratsastimme sitten sinne kuuluisaan avioliiton satamaan. Ystävänpäivän illalla järjestimme kunniavieraille hääillallisen Surinissa Huay Saneen järvellä, jonka maisemat vastaavat täysin Tonle Sapin maisemia Kambodzan puolella. 15.2 aamulla meille järjestettiin munkkiseremonia Thepin lapsuudenkodissa, jossa myös poppamies teki taiat tulevaisuutta varten. Munkkeja oli paikalla 10 kappaletta siunaamassa liittomme. Aamupaivän jälkeen tarjosimme munkeille ruoat ja joimme kakkukahvit. Illalla 15.2 järjestimme kyläjuhlat häävieraille, luvassa oli livemusiikkia, ruokaa, juomaa, tanssiesityksia ja puheita niin suomeksi kuin thaiksikin. Kyläjuhlaan osallistui noin 400 vierasta. Illan viimeinen ohjelmanumero oli thaimaalainen sänkyseremonia, mikä yllätti hauskuudellaan. Nyt tiedän miten toimia kun tulee nukkumaanmenon aika :) Ohessa pari kuvaa juhlista!

Tanssitytöt hääkulkueessa

Häänorsut odottamassa vastanaituja
Norsuvauvat ovat onnellisia huomiosta

Kokeneet Kui-miehet saattavat morsiamet avioliiton taipaleelle
Matkalla munkkiseremoniaan

Hääseremoniassa kädet liitetään yhteen poppamiehen tehdessä taikoja Kuva: Essi Ojanperä

Onnellinen ja väsynyt hääpari Kuva: Essi Ojanperä

Minä väläytin hymyn kameramiehelle. Kuva: Essi Ojanperä

Thep tuli hakemaan naimisiin norsulla

Vastanaineena menossa hakemaan maailman suurinta avioliittotodistusta

Munkkiseremoniassa Thepin lapsuuden kotona

Thaimaalainen hääseremonia Thepin lapsuudenkodissa

Poppamiehen seremoniassa pääsivät kaikki heittämään meitä kukilla

Pitihän jotain perinteistä olla... Thepin varpaat tallaantuivat kakun leikkuussa

Kyläjuhlan tanssitytöt waijaavat tuoretta paria.

Kyläjuhlan vastaanotolla

Kunniavieraiden pöytää aletaan kattamaan illallista varten

Kyläjuhlien prämeät tuolit ja pöydät

Munkit muistivat meitä upealla lahjalla